PORTFOLIO

PORTFOLIO (MULTI)NATIONAAL

Nelson Group heeft heel wat strategische marketing-communicatiecampagnes op haar palmares staan. We werken een grote variëteit aan b2c- en b2b-projecten uit voor zowel internationale als nationale ondernemingen.

PUBLIEK &

NON-PROFIT

STEDEN &

GEMEENTEN

VASTGOED

(MULTI)

NATIONAAL

KMO'S

GEZONDHEID

& SPORT

  •  

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    Klik voor de campagne

SOLUCIOUS

OPDRACHT

uitbouw van Colruyt in de foodservice-markt

DOELGROEPEN

horeca, bedrijven, zorgsector, organisaties - Koks, economen…

PLAN

lancering nieuw merk Solucious met positionering ‘Achter een sterke kok / econoom / kinderopvang staat Solucious’

disruptieve direct marketing

webstrategie, beursparticipaties, brochures en folders

RESULTAAT
sterk groeiende derde speler op de markt

  •  

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    Klik voor de campagne

KRAUTHAMMER

OPDRACHT
profilering als de absolute top – als DE meest effectieve trainingen in gedragsverandering in leiderschap, in management en in sales

uitbreiding naar het middensegment

DOELGROEPEN*
bedrijven op zoek naar training in leiderschap, management en sales human resources directors en generate

PLAN
segmentatiestrategie: lancering 2 submerken Aurum (topsegment) en Amplio (blended roll out trainingen naar grotere groepen (middenmanagement))

nieuwe corporate identity (brand design – huisstijl – corporate video’s)campagne met baseline ‘The heart of engagment’

interactieve corporate presentatie app (tablet)

webstrategie (in ontwikkeling)

RESULTAAT
erg gewaardeerde herpositionering – nieuwe elan intern en extern
eerste commerciële successen met de nieuwe segmentatiestrategie
(website en campagne nog in ontwikkeling)

  •  

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    Klik voor de campagne

BRIDGESTONE

OPDRACHT
Europese lanceringen van nieuwe banden in verschillende BTB segmenten: vrachtwagens, bussen, landbouwmachines, on/off constructie en mijnbouw

DOELGROEPEN*
fleet managers en dealers in Europa

PLAN
gesegmenteerde campagnes in professionele magazines en online – direct marketing – beurzen

sales support materiaal in print en digitaal (apps)

RESULTAAT
versterking van de N° 2 positie in Europa

  •  

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    Klik voor de campagne

MICROFLEX (WATTS WATER TECHNOLOGIES)

OPDRACHT
Microflex positioneren als de beste keuze in voorgeïsoleerde buizen voor water toe/af-voer

DOELGROEPEN
bouwsector, projectbouw, professionele installateurs

PLAN
campagne idee ‘flexibiliteit zit in onze genen’ dramatiseert de merkbelofte: meest flexibele business partner (meest flexibele buizen en meest flexibele service)

professionele magazines - beurzen - instore materiaal

RESULTAAT
versteving van marktleiderschap in toenemende concurrentiële omgeving

  •  

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    Klik voor de campagne

MICAS

OPDRACHT

het moderniseren van het verhaal van MICAS in termen van storytelling, corporate beeld, logo en baseline

DOELGROEPEN

internationale) bedrijven, overheidsinstellingen (vb FWO, IWT, Europa …), investeerders, afgestudeerden, doctorandi en studenten

MEDIA

corporate brochure, jaarverslag, website, ...

RESULTAAT
een geslaagde én unaniem gesmaakte turnover die matcht met de waarden en de ambities van MICAS

  •  

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    Klik voor de campagne

ECOPIA - BRIDGESTONE

OPDRACHT
lancering duurzaam ‘groen’ submerk

DOELGROEP
fleet managers en dealers in Europa

PLAN
campagne idee ‘your ecological tyreprint’

professionele magazines en online – beurzen

sales support materiaal in print en digitaal (apps)

RESULTAAT
succesvolle lancering op de Europese markt

  •  

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    Klik voor de campagne

AVEVE

OPDRACHT
employer branding; rekruteringscommunicatie

DOELGROEPEN
werkzoekenden met affiniteit voor tuin-, landbouw en dieren

PLAN
on en offline campagne (advertenties, bannering, video)

webstrategie

RESULTAAT
duidelijk en aantrekkelijk werkgeversimago; www.werkplezier.be als efficiënt rekruteringskanaal

  •  

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    Klik voor de campagne

BELGACOM

OPDRACHT
lancering en promotie Belgacom Dreambox – sponsoring van jeugdsporten

DOELGROEPEN
voetbal- en basketbalclubs

PLAN
on en offlline campagne (advertenties, video) webstrategie

RESULTAAT
meer dan 500 voetbal- en basketbalclubs gesponsord op 3 jaar tijd

Nelson Group, Vaartdijk 3 bus 501, 3018 Leuven, T +32 (0)16 28 46 10

© Nelson Group 2014